به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ بازیهای مستقل بیشباهت به آن
میهمانیهای عجیب دیرهنگام که در انباریهای خالی برگزار میشوند و هر
اتفاقی ممکن است رخ بدهد، نیست. با افزایش ریسک ساخت بازیهای رده اولی
مانند ندای وظیفه، سرنوشت و غیره، بازیسازهای بیشتری از این میادین فاصله
گرفتهاند و حال در تلاشاند تا بازیهای مبتکرانه و جدیدی را با اتکا به
خودشان خلق کنند. هزاران بازیساز مستقل در این صنعت وجود دارند و ما در
این مطلب ۲۱ استودیو که به خاص و مشغول بودنشان شهرهاند را انتخاب
کردهایم.
Acid Nerve
بازی روح تایتان توانست برچسب برگزیدههای
ای-۳ را در سال ۲۰۱۴ دریافت کند که باعث میشود این بازی یکی از
برترینهای ای-۳ سل ۲۰۱۴ باشد. نسخهی اصلی روح تایتان چند ماه پیش و با
شعار “تنها یک شانس خواهید داشت” منتشر شد. تمام حریفهای بازی و همچنین
شخصیت اصلی تنها یک تیر در اختیار خواهند داشت. اما با این وجود بازی
خستهکننده نمیشود چرا که هر یک از شخصیتهای منفی بازی به شکل ترسناکی
منحصربهفرد هستند. روح تایتان قرار است که امسال توسط دولوپر دیجیتال برای
ویندوز، مک، لینوکس و همچنین پلیاستیشن ۴ و ویتا عرضه شود.
Amplitude Studios
استودیوی امپلیتود که توسط بازیسازان مکس
وان نارینگ و رومین دجنلیس رهبری میشود، یک استودیوی خارقالعاده است.
سری بازیهای “بیپایان”بیاندازه دشوار، چالشبرانگیز، با طراحی پیچیده و
لذت فراوان است که ماجراجوییهای سهبعدی در فضا را با خزیدن در دخمهها و
یک دنیای پر از موجودات وحشی ترکیب میکند
دخمههای بیپایان توانست به لیست برترین بازیهای سال ۲۰۱۴ الکساندر
سیلوینسکی راه پیدا کند. پروژهی بعدی امپلیتود هرچه که باشد، انتظار
میروند که بیاندازه سرگرمکننده باشد.
Asteroid Base
عشاق خطرناک فضایی محصول فستیوال گلوبال
گیم ۲۰۱۲ است که توسط مت همیل، جیمی تاکر و ادام وینکلز ساخته شده است. این
یک بازی دوستداشتنی مشترک بین پلتفرمها و از نوع تیراندازی رو به بالا
است و برای انتشار بر روی ایکس باکس وان، ویندوز و مک برنامه ریزی شده است.
زمان انتشار تعیین نگردیده است.
Capy Games
کپی گیمز که توسط نیثن ولا، کریس گوتریه و رناود بدارد رهبری میشود مملو از ایدههای بزرگ و خلاقانه است.
ضمناً این نکته قابلتوجه است که بدارد، شخص پشت فز تریکسل، یک نابغهی
برنامهنویسی است. بازی “زیرین” برای انتشار در سال ۲۰۱۵ بر روی
کامپیوترهای شخصی، و ایکس باکس وان برنامه ریزی شده است.
Cardboard Computer
جیک الیوت و تیمس کمنزی بازیسازانی
هنرمند هستند که علاقهی خود را به روایت داستانهای زیبا و تراژیک در
رابطه با تعویض اعتبار در بازی کنتاکی روت زیرو نشان دادند. این شیوه
آیندهی بازیهای روایتی است. موسیقی شگفتانگیز این بازی توسط بن بابیت
نوشته شده است.
Cipher Prime
سیفر پرایم تنها یک استودیوی بازیسازی
عالی و بااعتبار نیست. پایهگذاران این استودیو به همراه استودیوی فیلی گیم
فورج در حال ایجاد یک انقلاب در زمینهی بازیهای مستقل در زادگاه خود
یعنی فیلادلفیا هستند.
بنیانگذاران آن، یعنی دین سینت و ویلیام استالوود متخصص ساخت بازیهای
موزیکال و زیبا هستند. یکی از آخرین پروژههای آنها به نام اسپلایس
بهتازگی برای پلیاستیشن ۳ و ۴ منتشر شده است.
Cockroach Inc.
ماشین رؤیا به واقع بازی منحصربهفردی است
که از گل و کارت بازی و تحرک تشکیل شده است. و شامل یک داستان توهم گونه و
در عین حال مرتبط دربارهی یک مجموعهی ساختمانی است. بازی به صورتی قسمت
عرضه میشود و تابحال پنج قسمت از شش قسمت آن برای ویندوز و مک بر روی
استیم قرارگرفته است. ماشین رویا در مجموعهی هفتگی بازیهای جویاستیک
قرار گرفته بودهاست.
Cubeheart Games
استیو سوینک و کیوبهارت گیمز به سختی بر
روی پروژهی اسکیل مشغول فعالیت هستند. این یک بازی معمایی اول شخص است و
برای شما حس ترکیبی از بازیهای پورتال و سواپر را در یک محیط جذاب و
هوشمندانه تداعی میکند. گرچه در پس این محیط جذاب، روایت داستانی تاریکی
جریان دارد. اسکیل در نوامبر ۲۰۱۳ توانست در کیکاستارتر به صد و هشت هزار
دلار سرمایه دسترسی پیدا کند.
Dennaton Games
جاناتان سودرستورم و دنیس ودین مغزهای
متفکر و عجیبوغریب پشت گیمپلی بسیار خشن و راضیکنندهی بازیهای هاتلاین
میامی هستند. سودرستورم و ودین در نظر داشتند تا پس از پروژهی هاتلاین
میامی، پروژهی دیگری را آغاز کنند، اما گفتهاند که نتوانستهاند فکر یک
دنباله برای هاتلاین میامی را از ذهن خود خارج کنند. هاتلاین میامی ۲ پایان
این سری است و برای انتشار در سال ۲۰۱۵ برنامهریزیشده است.
Fullbright
فولبرایت تیمی متشکل از بازیسازان اسبق
بایوشاک و علیالخصوص، مسئولین پروژهی مینروا دن دی ال سی هستند. بازی
نخست آنها، خانهی گمشده، یک بازی اکتشافی اولشخص تقدیر شده است که در
دههی ۹۰ میلادی اتفاق میافتد.
این بازی روندی کند و در عین حال دشوار دارد که بار احساسی و همچنین تعلیق
بازی را بالا میبرد. فولبرایت مشغول فعالیت بر روی پروژهی جدید خود است و
بازیکنان میتوانند انتظار یک روایت داستانی باکیفیت و دیگر موارد مثبت را
از این پروژه داشته باشند.
Ivy Games
آیوی گیمز که توسط ذهن خلاق رابینسون ارین
بنیانگذاری شده است، از زمان انتشار بازی Ghost Gravity، انتظارها را
بالا برده است. این بازی حالتی ماورایی دارد و نرم و خیرهکننده است. علاوه
بر این بسیار سرگرمکننده است که در آن هیچ راهی برای شکست خوردن وجد
ندارد. صداهای بازی بسیار خارقالعاده و طراحیهای آن خیرهکنندهاند. به
خاطر خودتان هم که شده، همین حالا این بازی را امتحان کنید.
Tom Jubert
تام جوبرت بیش از همه چیز یک نویسندهی
بسیار تواناست. جوبرت روایات چند مورد از بهترین و جذابترین داستانهای
چند سال گذشته را از جمله خط داستانی پیچیده و فیلسوفانه موجود در بازی
“اصل تالوس” را در کارنامهی خود دارد. اصل تالوس توسط جویاستیک بررسی شد و
از طرف آنها به این صورت خطاب گردید: “رمزآلود و متحیرکننده، خلاقانه و
زیبا به همراه سرگرمی فراوان”.جوبرت در حال حاضر مشغول کار بر پروژهای
اعلامنشده از اوکلوس ریفت است.
Klei Entertainment
سرمایهی کلای، متشکل از ایدههای
بازیهای فوقالعادهشان است که با دقت فراوان اجرا میشوند و به میزان
ایده آلی جدید و غیرعادی هستند. “گرسنگی نکش” یک بازی بیاندازه لذتبخش با
موضوعیت بقا است که به سادگی خرق عادت میکند (جویاستیک برای این بازی یک
بررسی تقریباً بینقص منتظر کرد)، و “شرکت نامرئی” یک بازی تاکتیکی است که
در حال حاضر زودتر از موعد بر روی استیم قابلاستفاده است. کلای حقیقتاً
یکی از آنهایی است که میبایست آن را دنبال کنید.
Northway Games
سارا و کالین نورثوی یک تیم بازیسازی
متشکل از یک زن و شوهر علاقهمند به مسافرت کردن هستند که این علاقه و
اشتیاق را بر بازیهای خود به نمایش میگذارند. کالین خالق بازی اینکردیپید
است. از طرف دیگر سارا به سیاست آدم خوارها علاقهمند است و بازی
“بازسازی: گروههای ددزویل” را تولید کرده است. جویاستیک با او در مورد از
بازی در مراسم GCD سال 2014 صحبت کرد.
Pippin Barr
پیپین بار یک گونهی نادر از بازیسازان
است که فلسفه، هنر و مازوخیسم به میزان لازم را در بازیهایش به کار
میگیرد. تولیدات او عجیب و غیرعادی هستند و در برخی موارد امکان پیروزی در
آنها وجود ندارد و برای این طراحیشده است تا بازیکنان را وادار سازد که
به فلسفهی ماورای هر کلیک توجه کنند. جویاستیک در سال 2013 دربارهی ساخت
بازیهای کنجکاوانه با او صحبت کرد.
Richard Hofmeier
هافمایر جوایز IGF سال 2013 را با بازی
Cart Life درو کرد و توانست سه جایزه، شامل جایزه بزرگ 30 هزار دلاری سوماس
مکنالی را از آن خود کند. پس از بردن جایزه، در پشتصحنه به جویاستیک
گفت که آرزو میکند ایکاش بازیاش از بین میرفت. او در سال 2013 مشغول
کار بر روی بازیای به نام “خون ارتولان”، یک بازی رمزآلود مرتبط با قتل،
بود اما تا کنون خبری از بازی نشده است. امیدواریم که این بازی هنوز در
مراحل ساخت باشد.
Ryan Green
صحبت کردن دربارهی That Dragon, Cancer
دشوار است، اما این بازی مستحق توجه است. این بازی ناشی از یک واقعهی
غمانگیز است. خالق این بازی و خانوادهاش سال گذشته، پسر 5 سالهی خود را
به واسطهی سرطان از دست دادند. این بازی بهنوعی تلاش رایان گرین برای
بیان احساسات و دلشکستی ها و غم از دست دادن فرزندش است. بازی یک تجربهی
قدرتمند را برای شما محیا میکند. That Dragon, Cancer توانست صد و چهار
هزار دلار تا انتهای سال 2014 در کیکاستارتر به دست آورد. این بازی قرار
است که برای ویندوز و مک در استیم و همچنین بر روی کنسول Ouya منتشر شود.
Tale of Tales
بنیانگذاران تیل آف تیلز، آوریا هاروی و
مایکل سایمن، دو هنرمند هستند که در ساخت بازیهای انفرادی استعداد دارند.
بازی ” راه” به شیوهی خارقالعادهای عجیب و ترسناک است و “گورستان”، کند
و دلنشین. ” غروب” قرار است که نوعی جدید از بازیهای جنگی باشد. غروب
توانست در کیکاستارتر مبلغ 67 هزار دلار را جمعآوری کند که این مقدار بیش
از دو برابر مبلغ درخواستی بود. این بازی در استیم برای ویندوز، مک و
لینوکس منتشر میشود.
Vlambeer
ولامبیر نیاز خاصی به معرفی ندارد. این
تیم هلندی متشکل از رامی ایزمیل و جان ویلم نیژمان به نظر غیرقابلکنترل
میآیند. طراحی بازیهای نیژمان مستحکم و درگیرکننده در تمامی کنسولهاست و
دانش تجاری ایزمیل باعث میشوند که ولامبیر رهبر مطلق صحنهی بازیسازان
مستقل باقی بماند. “تاجوتخت هستهای” یک بازی وسیع و لذتبخش است که در
حال حاضر برای ویندوز، مک و لینوکس در استیم قابلدسترس است. قرار است که
این بازی به صورت کامل برای کنسولهای PS3، PS4، Vita، و Xbox One نیز عرضه
شود.
Asher Vollmer
گاهی بهترین بازیها، سادهترین آنها
هستند. اشر والمر استاد طراحیهای تر و تمیز و ساده است که معماهای عمیق و
پیچیده را شکل میدهند. Threes بهترین نمونهی بازیهای معمایی مدرن است.
آخرین پروژهی وی، “قلعههای بسته” یک بازی چندنفرهی تحت شبکهی استراتژیک
است که در آن بازیکنان سعی میکنند قلمرو پادشاهی خود را از دیگر بازیکنان
پیشرفتهتر کنند. این بازی قرار است که در سال 2015 برای PS4 و احتمالاً
دیگر پلتفرمهایی که هنوز اعلامنشدهاند نیز عرضه شود.
Yacht Club Games
Shovel Knight بدون شک یگانه پیشتاز
بازیهای سال 2014 است. بدون شک نوستالژیک است و عملکرد روانی دارد و در
برخی مواقع، به حدی خندهدار است که هنگام بازی بلندبلند شروع به خندیدن
میکنید. بازیسازان این استودیو کهنه کارهایی هستند که میدانند قصد چه
کاری دارند و به بهترین نحو آن را انجام میدهند.